De mobiele site is nog in aanbouw en werkt mogelijks niet optimaal

Nitakkamptelex 2022

2022-07-28 21:32:00
-------------------
Beste oudertjes en opvoedertjes Na enkele heerlijke dagen strandliggen rammelen onze buikjes en dromen we weg bij de gedachte van de thuiskeuken. Wij smeken onze ouders om onze behoeften te voldoen wanneer we thuis komen, wij snakken naar: Andreas: spinaziepuree met fishsticks Anna L: Bladerdeegrol Anna P: Pizza Tonno van papa en wentelteefjes Axelle: smurfentaart en een smoothie (voor in de auto aub) Charlotte: gebraden kip met frietjes met groentjes uit de tuin (hopelijk) en een speculosisu en thai sweet chili chips Demekech: Injera Ezra: is het oke als ik de 30e niet thuis eet? Felix: diepvriespizza Fien: lasagne en veel fruitjes Giel: macaroni met korst, extra en sporting!! Hendrik: americain Lo: gevulde paprika en wentelteefjes met rood fruit Mare: ovenschotel van mama of gewoon iets lekkers Noor: wentelteefjes met rood fruit in de ochtend, lasagne v papa en paula de koe pudding met witte pudding en bruine vlekken!! Dankjewel Olivia: pasta met witte wijn saus en bagels in de ochtend Ona: kaasschotel met caillladou en olijfbrood met als dessert dame blanche Simon: 2 dr oetker pizza’s mozza en bolo, gazpacho, carbonara v Gert en oven-baked paprika chips Thibo: Sushi Wouter: chili con carne En voor iedereen nog verse bedjes :)) Tot in Charleroi om 22u50!

2022-07-26 17:35:00
Wij zijn er! (sinds gisteren al...) na een ochtendlijke kebab, frietjes, nugets en taxvrije boodschappen verlieten we het prachtige pertus. We trokken de bergen terug in met een loodzware rugzak en een loodzware maag. Wat we nog niet wisten is dat het ook een loodzware dag ging worden. Op een gegeven moment hadden we door dat we iets te enthousiast gewandeld hadden en onze geplande slaapplek al voorbij waren. Na een democratische stemming besloten we door te wandelen naar de volgende en laatste refuge met water. Hier genoten we na van pertus met een welverdiende en welgevierde rustdag. Twee nachten werden we geteisterd door onverwachts en ongewenst bezoek, de hongerige vossenfamilie. Met heel wat brood en snacks minder besloten we in een dag naar banyuls door te trekken. Zo konden we noor haar verjaardag uitgebreid vieren. Nu genieten we met een zeewind in de rug en een stralende zon op onze smoel van elkaar en een dag zonder doel. Hakuna matata, groetjes jullie lachende kakjes

2022-07-22 22:22:00
-------------------
Dg bengeltz vndg = tlx n smstl wnt bksteen #oldskool gstrn ona adj: levensoprechte elandantilope #inspain vndg wrm #sweaty mr na lnge dg nu=perthus => boyz-uitje #exciting 1e 5 drppls rgn gehad #eindelijk btw routine: -wkkr 5u -back packen -wndln -aankmn+mddgdtj- yoga #losgehen -weerwolven #scary -slpn 22u :) grtjz ntk

2022-07-20 22:44:00
Geachte haantjes en kippetjes, Wij, de nitak schrijven u van uit het uiteindelijk toch niet zo verlaten spookdorp Montalba d'Amélie. Vanuit Py stapten we de bergen omhoog tot een poepchique refuge waar we 's avonds de prachtige zonsondergang mochten aanschouwen. Op deze plek gebeurde iets wonderlijks... Onzen André has evolved into dr. Dre in spé. De volgende dag lieten we de Pique Du Canigou rechts van ons liggen, ofschoon een klein groepje per ongeluk toch een poging tot de beklimming waagde. Gelukkig werd dit groepje al snel ingelopen door twee topatleten en werd de route rond de Canigou zonder problemen verdergezet. Na een lange dag afdalen kwamen we de volgende dag aan bij het maison forestière d'Estanyol. Een groepje waaghalzen besloot op een veldje onder de blote hemel te slapen. Onder een prachtige sterrenhemel werden deze mensen echter opgeschrikt door ruzieënde, bloeddorstige everzwijnen. Ze waren dus genoodzaakt om als topatleten terug naar de refuge te rennen om hier als sardientjes op, onder, in, boven, tussen, langs en tegen stoelen, tafels en andere mensen de luttele resterende uren van de nacht door te brengen. De volgende dag werd Arles sur Tech bereikt waar een van onze fouriers ons jammer genoeg moest verlaten voor belangrijkere zaken. Hier mochten we ook genieten van een heerlijke, welverdiende rustdag al ploeterend in de rivier. Dit brengt ons bij vandaag... De eerste dag van onze reis waar we mochten genieten van een wolkje voor de zon en een prachtige, vochtige Col de Paracol. En nu zijn we hier, in het mooie Montalba. Groetjes, Jullie transpirerende berggeitjes P.S. De vogelperiode is vandaag officieel een jaar voorbij. P.P.S. HBD Machteld en Ella Gaublomme en Anton Nillis eh eeej

2022-07-15 17:37:00
-------------------
Dag lieve volgertjes, We hebben al even niets meer van ons laten horen maar vandaag sturen we jullie een uitgebreide telex. Een deugddoende rustdag bij Refuge de l'Orry met een oppuntstelling van ieders kleurenwiescapaciteiten afgewisseld met ijsberen, gaf moed voor de col Mitja. Het record van Odi Selis (45min ??) werd tot op de minuut benaderd door 2 topatleten. Hierna daalden we af tot Ras de la CaranÇa waar we onze buikjes vulden met een authentieke BUSTING HELLA maaltijd. Deze avond werd nog opgefleurd door het onverwacht bezoek van een prehistorische clown, die ons na wat moeite zelfs aan het dansen kreeg! We vervolgden onze tocht hierna naar een veldje nabij de refuge waar we met enkele Catalaanse vrienden en vriendinnen een yogasessie afwerkten. Daags nadien genoten we van overpriced panini en ijs in Mantet #notbustinghella

Deel 2: Een vermoeiende afdaling bracht ons in Py, waar we ondanks de Franse feestdag heerlijk fruit konden kopen en - veel belangrijker - Tom Pidcock de koninginnenrit van de Tour zagen winnen. Vandaag vertrokken we wat later uit Py, omdat inkopen doen in de bergen nu eenmaal niet altijd even eenvoudig is... Fouriers zijn dan toch niet waardeloos #bustinghella. PS: we zijn op de hoogte van de extreme weersomstandigheden. Met extra water, veel zonnecrème en wandelen in de vroege uurtjes, kunnen we deze uitdaging zeker aan. Ook de hoogtemeters van de komende dagen spelen in ons voordeel. We blijven de situatie nauwgezet opvolgen. #bustinghella Veeeel groetjes van de zwetende stappertjes

2022-07-12 19:45:00
-------------------
Dag vage kennisjes, na een zalige rustdag blikken we gezellig samen terug rond het kampvuur op enkele intense wandeldagen. Ondanks dat het zondag was, botsten we toevallig op 2 open winkels. We shopten erop los, toch is het duidelijk wie thuis de boodschappen doet. Leiding introduceerde tante jet en enkele losgeslagen vikings en we amuseerden ons te pletter. Leiding werd lid en leden werden leiding. Elkaar de berg opdragen is een goede voorbereiding voor de col mitja die onze slaapplek overschaduwt. Dikke zoen van je kapoen, de nitak

2022-07-11 12:15:00
Dag mensen en elfjes, Eerst en vooral een gelukkige 48e verjaardag aan ons jonge bloempje Ine! De eerste zware dagen in de vlakke zon zitten erop, but luckily we be smeerin'. We hebben al een nieuwe vriendin gemaakt, Hilde volgt ons al enkele dagen... Het ginger-gen wordt zwaar op de proef gesteld, zonneslagen alom, but we just keep on smeerin'. We slapen aan de voet van de col Mitja en hopen op een beloofd ontbijt van de boer morgenvroeg. MOOIE SCHOENE MAN hihihihi

2022-07-07 20:25:00
-------------------
Dag lieve schatjes, Na een vlotte treinreis zijn we op onze eerste slaapplaats aangekomen met zicht op merens les vals. Na een heerlijk avondmaal zitten we gezellig te keuvelen. Morgen een vroege ochtend om meer dan 1000 kilometer te stijgen. Tot snel... - de nitak